جمعه، دی ۱۱، ۱۳۸۳

چند نکته 2

با جنبه‌های مذهبی کریسمس کاری ندارم اما خوشحالم مناسبتی پیش اومده که چند میلیارد نفر جشن گرفتن.
آرزو می‌کنم آدمها، تو عیدهای همدیگه شریک شن و هی شادی کنن، هی شادی کنن، هی شادی کنن.
آرزو می‌کنم همه اونایی که برای دیگران فقط غم و رنگ سیاه رو می‌پسندن، هر چی زودتر یا آدم بشن یا برن زیر خاک.

***
نوشته ملا ابطحی رو در مورد وبلاگ‌نویس‌ها که خوندین. تو یه ذره متن، 7 بار کلمه "ادعا" رو بکار برده، آخرش هم از قول یه نفر دیگه میگه:"خدا کند دروغ باشد".
آخه مردتیکه وقیح اگه اون حرفها ادعا بود پس چرا آخرش نوشتی:"اعضای کمیته افسرده، و بعضا گریان ..."
اونها از یه مشت ادعا به گریه افتادن؟ اگه کسی دماغش شکسته باشه، آیا چشم‌های کورت نمی‌تونه تشخیص بده تا مطمئن بشی و دیگه کلمه "ادعا" رو به کار نبری؟ دروغگوی بی‌شرم باید به خواننده خودت غیر مستقیم تلقین کنی که این حرف‌ها اثبات نشده و ممکنه دروغ باشه؟ نه؟

***
اول انقلاب با وعده مجانی شدن آب و برق، مردم بی‌سواد رو به خیابون‌ها کشوندن. الان دوباره دارن همون کلک رو میزنن. مجلس شوربای اسلامی تصمیم گرفته فروردین 84 ، سوخت رو گرون نکنه. پدرسوخته‌ها دارن با شخصیت و آینده مردم بازی می‌کنن تا انتخابات‌شون شلوغ شه. یادمه چند سال پیش که تو اروپا بنزین خیلی گرون شده بود از تونی بلر خواسته بودند با کاهش مالیات، بنزین رو یه مقدار ارزونتر کنه. و اون در جواب گفته بود: "اگه من بنزین رو ارزون کنم قطعن برای انتخابات بعدی به نفعم میشه، ولی آینده انگلستان مهمتره". این حرف تونی بلر رو مقایسه کنین با سیاست آخوندهای شیاد بی‌همه‌چیز.
اگه این کارشون باعث شه مردم تو انتخابات شرکت کنن، حق‌ ملت همینه که آخوند، حاکمش باشه. هر چند تو هر خانواده‌ای اگه فقط یه جوان یا دانشجوی عاقل باشه نمی‌ذاره کلک این اوباش بگیره.
تو مخمصه گیر کردن. از یه طرف کسر بودجه دارن و صندوق ذخیره ارزی رو هم خالی کردن. از طرف دیگه احتیاج به رای مردم دارن.

***
گفته‌های این روزهای مقام‌های افغانستان، انصافن بهتر از صحبت‌های مقام‌های ایران در اول انقلاب یا حتی همین الانه، اگه مثل بقیه مسلمون‌ها دروغ نگن و به حرفهاشون عمل کنن.
حامد کرزای:
"کشور ما به آرامش و بازسازی نياز دارد، از ما توقع سياست نداشته باشيد، سياست باشد برای پارلمان. حکومت ما، حکومت بازسازی است تا برای مردم افغانستان، برق و آب برسانيم، مدرسه بسازيم، راه بسازيم، خوشبختانه وقت برای سياست نداريم."
مقایسه کنین با واق‌واق‌های آخوندها که دم از صدور انقلاب می‌زدن و یا این جمله معروف‌شون: "سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ما" و سیاست ما عین سماجت ما و سماجت ما عین خباثت ما و و و

یونس قانونی هم اگه فیلم بازی نکرده‌ باشه و حقیقت رو گفته باشه، این حرفش امیدوار کننده‌س:
آقای قانونی گفت که رييس جمهور افغانستان به او پيشنهاد پذيرش پست وزارت دفاع را کرده بود ولی او اين پست را نپذيرفته است.وی در اينباره گفت که خود را در امور نظامی صاحب نظر نمی داند و از طرفی نيز قصد پرداختن به فعاليتهای سياسی را دارد که بر اساس قانون اساسی افغانستان پذيرش پست وزارت دفاع در اين زمينه برايش محدوديت ايجاد می‌کرده است.
عین آخوندهای ما که تو تمام شغل‌های تخصصی، خودشون رو کردن رییس و هنوز هم میکنن رییس و در آینده هم خواهند کرد رییس.
منبع اولی: کابينه جديد افغانستان سوگند ياد کرد
منبع دومی: قانونی: از دولت جديد حمايت می کنم

هیچ نظری موجود نیست: